Kasutaja






Salasõna läks meelest?
Pole veel registreerunud? Registreeru
Avaleht arrow Oled loobunud? arrow Oled loobunud?

Oled loobunud?

SUITSETAMISEST LOOBUNUTE INTERNETITUGI

 

Mittesuitsetajaks jäämine nõuab pingutust. Oluline on jääda kindlaks esimese 1 kuu jooksul. Harvemini hakatakse taas suitsetama hiljem. Kui sa esimese korraga suitsetamisest loobuda ei suuda, on see täiesti inimlik. See ei tähenda, et sa peaksid uuest katsest loobuma, vastupidi, võta seda kui õppetundi, mis aitab sul järgmisel korral olla paremini ettevalmistunud.
Siin on loetletud peamised põhjused, miks hakatakse taas suitsetama ja mõned soovitused, kuidas raskusi ületada:

  • Mingi stressi tekitav olukord. Stressi maandamiseks tuleb teadlikult hoiduda sigaretist ja kasutada stressi maandamiseks muid meetodeid, näiteks teha lõõgastusharjutusi, võtta puhkust, vahetada keskkonda, leida muu meelepärane tegevus jms.

  • Ebameeldivate võõrutusnähtude ilmnemine. Nikotiinsõltuvuse tõttu võivad suitsetamisest loobumise järgselt tekkida võõrutusnähud. Need võivad ilmneda ärrituvuse, rahutuse, keskendumisvõime puudumise, liigse higistamise, peavalu unehäirete jms näol. Üldjuhul kaovad võõrutusnähud paari nädalaga iseenesest. Võõrutusnähtude leevendamiseks on saadaval ka mitmeid ravimeid. Nende kasutamiseks konsulteerige arsti, apteekri või suitsetamisest loobumise nõustajaga. Ravimite kasutamisel järgige täpselt pakis olevat kasutusjuhendit.

  • Suitsetavad sõbrad, tuttavad. Vähemalt esialgu tuleks hoiduda seltskonnast kus suitsetatakse. Teavita oma sõpru, tuttavaid sellest, et oled otsustanud suitsetamisest loobuda ja palu nende abi ja toetust.

Enamusel loobujatel tuleb enne lõplikku õnnestumist mitu korda proovida:
1. katse õnnestub 31%-l
2. katse õnnestub 31%-l
3. katse õnnestub 38%-l
 

Kuidas läheb?
 
© 2017 tubakavaba.ee